Blogindlæg
Det her er ikke "bare" et navneskilt. Det er vejen til folks hjerter (allerede i indgangen).
Dette indlæg er skrevet af Tina Pearson
Når du uddeler navneskilte til dine arrangementer, så sætter dine deltagere det efterfølgende på deres tøj.
Mit bud er, at over 90 % af dem vil sætte navneskiltet på venstre side af brystet.
Det er en ren reflekshandling, som ingen tænker nærmere over.
Det har vi bare altid gjort.
Du kan jo selv lige prøve at lade som om, at du skal sætte et navneskilt på. Den vil gerne på venstre side ik?
Men nu vil jeg fortælle dig noget, som kommer til at ændre denne situation for evigt.
Ja, du læste rigtigt. Du vil få et helt andet "forhold" til navneskilte fremover. (Måske er det bare mig, der ligefrem har et decideret "forhold" til navneskilte? hmmm... tankevækkende)
Nå, men jeg lover dig, at giver du dig i kast med dette tip, så bliver det sjovt og vil give dine deltagere en langt bedre oplevelse til dit arrangement.
Her er navneskilte-tricket, der giver den sjoveste AHA-oplevelse
Fremover skal du bede dine deltagere om at sætte navneskiltet på den anden side af tøjet - på højre side.
Ja, helt modsat af, hvor de (og du selv) har sat det hundredevis af gange.
Hold nu op, Tina, tænker du måske nu. Er det ikke bare et lidt popsmart nu-skal-vi-være-innovative-tip. Nej, det er skrevet af en helt praktisk årsag, som er hele grunden til, at vi overhovedet tager et navneskilt på.
Et navneskilt skal SES og fortælle os, hvem vi hilser på.
Det er nemlig den side af brystet, at personens øjne, vi giver hånd til, automatisk vil søge hen.
Folks øjne vil per refleks følge den arm, der rækkes frem for at hilse.
Så hvis dine gæster nemt og hurtigt skal se, hvad hinanden hedder, så hjælper du dem ved at fortælle dem dette, når de ankommer.
Den ultimative icebreaker
Når jeg deler navneskilte ud og fortæller mine gæster dette i registreringen, har de fleste grinet og sagt, at det virkelig er en sjov AHA-oplevelse.
Det har også været rart at opleve, at de efterfølgende har fortalt det videre til de andre deltagere, fordi de gerne vil give dette praktiske og sjove fede tip videre.
Så af alle de måder, jeg har taget imod mine deltagere på, har dette altid været den ultimative icebreaker ved velkomsten.
Og så lige det lidt pinlige PS.
Jeg har også svært ved at ændre vaner, og nogle gange falder jeg i at gøre som jeg "plejer".
Det er sket (flere gange), at jeg selv har deltaget i et arrangement og er stødt på en af mine tidligere deltagere, som kærligt og med et lumsk smil på læben, har prikket til mig og sagt, "Tina, skal du ikke lige selv have navneskiltet over på HØJRE(!) side?"
"Touche", og så griner vi af det (mens jeg, med røde øre, hurtigt flytter det).
Har du lyst til mere inspiration?