I Herning ligger kursus- og konsulentvirksomheden Elsikkerhed.dk, som rådgiver og afholder kurser for elinstallatører og industrivirksomheder. De bruger primært NemTilmeld til fyraftensmøder og åbne kurser for folk i elbranchen, hvor de fortæller om nye regler, standarder og bekendtgørelser.
Der kommer ofte over 100 deltagere. Derfor er en stor hjælp, at deltagerne tilmelder sig og betaler via NemTilmeld, forklarer Pernille Müller Andersen, som er ansvarlig for markedsføring og kommunikation.
-Vi sparer tid i hverdagen og slipper for at være bekymrede for om vi overser noget. Vi modtager ikke tilmeldinger på mail og telefon, som vi skal huske at registrere, når vi er tilbage på kontoret.
Fra mail og regneark til online tilmelding og betaling
Før sendte virksomheden breve ud, hvorefter deltagerne skulle ringe eller maile om, at de gerne ville deltage på et kursus. Det var meget tids- og ressourcekrævende. Pernille husker desuden tilbage på andre jobs, hvor hun håndterede tilmeldinger manuelt.
- Jeg har tidligere brugt mail og regneark. Det var frygtelig besværligt og tog virkelig lang tid. Jeg glemmer helt, hvor besværligt manuel tilmelding er, når jeg bruger NemTilmeld.
Nu skal Pernille blot følge med i tilmeldingen til de forskellige kurser for at holde øje med, om der skal ekstra markedsføring til for at få fyldt kurserne. Hun er desuden glad for muligheden for at printe navneskilte og deltagerlister i NemTilmeld samt at kunne kopiere arrangementer.
- Vores kurser er ofte identiske, men på forskellige steder og datoer. Derfor er det en virkelig stor hjælp, at vi blot kan kopiere og genbruge arrangementer og invitationer i NemTilmeld.
NemTilmeld er en stor hjælp i hverdagen
NemTilmelds automatiske rykning for manglende betaling er en andet værktøj, som har været en kæmpe hjælp for Elsikkerhed.dk, fortæller indehaveren Peter Kjær.
-Vi fik hjælp til at sætte rykkerne op. Bagefter fik vi hurtigt overblik over den manglende betaling, som viste sig at være et betydeligt beløb. Herefter sendte NemTilmeld automatisk rykkere ud, hvorefter betalingerne kom ind. Det kører bare.
Peter vurderer, at de sparer en masse tid ved at bruge NemTilmeld i forhold til at skulle håndtere virksomhedens kurser på andre måder.
- Vi er langt bedre hjulpet med NemTilmeld end hvis vi skulle holde styr på vores kurser manuelt. Det vil være alt for omfattende.
En klar fordel for virksomheden, ifølge Peter:
- Vi kunne ikke have samme mængde kurser, hvis vi skulle gøre det hele manuelt. Her hjælper NemTilmeld, så vi kan køre flere kursusaktiviteter på samme tid.
Har kun positive ting at sige om NemTilmeld
Både Peter og Pernille er meget positive over for NemTilmeld. De føler altid, at de får hurtig hjælp, hvis der er brug for det. Det er kvalificeret hjælp og ingen telefonkø.
- Der er virkelig god support i forhold til andre it-tjenester. Vi tænker aldrig ”Åh, nu er jeg nødt til at ringe til NemTilmeld” – tværtimod.