Manuel håndtering af billetsalg kræver enorme mængder tid. Det måtte Græsted Kro erkende, og derfor lod de NemTilmeld overtage administration af billetsalg til revyer og arrangementer.
Græsted Kro havde ligget hen i forfald i fire år, da Vibe og René Pock-Steen Richardt i foråret 2012 tog springet, købte kroen og påbegyndte et større renoveringsarbejde. Drømmen var at bringe Græsted Kro tilbage til sine succesfulde revydage, og de havde kun tre måneder at arbejde i, inden scenetæppet skulle gå for første gang efter alle disse år. Revyen blev en stor succes og gentages i 2013. Men denne gang foregår billetbestilling dog på en noget anderledes vis. Webmaster for Græsted Kro Jonathan Larsen forklarer:
- Det første år solgte vi billetter over telefon og e-mail, og det var noget besværligt. Den store mængde korrespondance mellem os og publikum var utrolig tidskrævende. Derudover kunne vi først sende billetterne af sted, når pengene var gået ind på vores konto, så der gik meget tid med også at tjekke netbanken. Vi skulle helt klart have et andet system.
"NemTilmeld var meget fleksible i forhold til vores efterspørgsler, og vi har nu fået de funktioner, som vi har behov for."
Billetsystem på budget
I forbindelse med et ansigtsløft af hjemmesiden blev der derfor også undersøgt en række forskellige billetsystemer. Jonathan Larsen tog først kontakt til de større udbydere, men måtte trække i land igen pga. prisen:
- Vi er jo en lille virksomhed, og især her i starten må vi tænke meget på budgettet. Så jeg søgte på nettet efter andre udbydere, der kan levere et færdiglavet system, for jeg har ikke tid til at kode en masse selv.
Tilpasset efter behov
Jonathan Larsen valgte NemTilmeld og blev positivt overrasket over både pris og mulighed for at få tilpasset systemet efter Græsted Kros behov. Kroen havde mere brug for et billetsystem end et tilmeldingssystem, men det var ikke noget problem overhovedet:
- NemTilmeld var meget fleksible i forhold til vores efterspørgsler, og vi har nu fået de funktioner, som vi har behov for. Det drejer sig blandt andet om mulighed for en række tilkøb til billetten, for eksempel drinks i pausen eller en barpakke. Det har vi nu fået, og i hele forløbet har vi haft en virkelig god dialog med NemTilmeld omkring disse funktioner.
Betaling kører upåklageligt
Alt i alt er tilmeldingsprocessen blevet meget nemmere for Græsted Kros medarbejdere, og Jonathan Larsen vurderer, at NemTilmeld i hvert fald har barberet halvdelen af tiden brugt på billetadministration væk. Derudover sætter han også stor pris på refunderingsfunktionen, som kun kræver få klik på computeren, når der skal føres penge tilbage til kunden.
- Betalingssystemet kører let og smertefrit, og NemTilmeld har i det hele taget lettet administrationsarbejdet enormt, lyder det fra Jonathan Larsen. Han fortsætter: - NemTilmeld leverer en lige så fin vare som de store på markedet, men den fleksibilitet, som vi er blevet mødt med, tror jeg, er helt unik. Man kan altid få fat i dem, de lytter, og de agerer på vores forespørgsler. Det er en flot service.
I 2012 slog Græsted Kro dørene op for en ny epoke, og selvom revyer altid har været kendetegnet kroen, danner den gamle teatersal og krostuerne nu også ramme om store og små arrangementer, fra barnedåb og bryllup til firmafester og juleshow.