Hvorfor bruge NemTilmeld?
- Fordi det er nemt.
Så kort og præcist formulerer Rasmus Helbo det. Og i sin uddybning af hvorfor NemTilmeld er nemt, siger han:
- Fordi det et nemt at bruge, nemt at oprette, nemt at administrere og du slipper stort set for at lave noget som helst administrativt.
Som kursussekretær hos Komiteen for Sundhedsoplysning sørger Rasmus for at sætte tilmeldinger op til diverse kurser, uddannelser og konferencer.
At NemTilmeld klarer mange ting, er Rasmus ikke i tvivl om, særligt fordi han selv tidligere gjorde alle de ting manuelt, som NemTilmeld nu klarer for ham.
Før Rasmus begyndte at bruge NemTilmeld, foregik tilmeldinger til hans arrangementer på den måde, at han sendte mails ud til potentielle deltagere. Derfra blev det til en hel del mails frem og tilbage for at få en tilmelding på plads. Når deltagerantal og deltagernavne m.m. var aftalt, skrev Rasmus oplysningerne ind i et regneark. Derefter skulle han selv oprette fakturaerne og sende ud.
Fra en uges arbejde til en dags arbejde
Manuelt, manuelt og atter manuelt arbejde. Til en konference med 200 deltagere havde Rasmus tidligere en uges arbejde alene i at fakturere de 200 deltagere.
- Min brug af NemTilmeld begyndte med en anbefaling fra en kollega i forbindelse med, at jeg sad og skulle have 200 sundhedsplejersker ind i et ammenetværk. Der kom NemTilmeld ind i billedet, for så slap jeg for at skulle gøre alt dette arbejde i hånden. Ret beset så gjorde jeg før selv det, NemTilmeld nu klarer for mig.
Nu er der samlet kun én dags arbejde til et arrangement med 200 tilmeldte. Og som Rasmus selv siger det, så er hans egen fejlfaktor 40 samtidig fjernet. Nu er det kun bestillerne, som indimellem kommer til at skrive en forkert oplysning, og som han derfor må håndtere manuelt igennem NemTilmeld. Heldigvis er det også nemt.
Nemt, nemt og atter nemt
Rasmus anbefaler gerne NemTilmeld til andre, der håndterer tilmeldinger, af en meget simpel årsag: NemTilmeld lever op til sit navn.
Hvor nemt det er bliver meget tydeligt, når Rasmus, som kursussekretær, opretter arrangementer for sine kollegaer. Her vælger han typisk at oprette det sammen med kollegaen, hvor de står ved hans side, mens han opretter selve arrangementet. Det tager cirka 10 minutter inklusiv det at tjekke tilmeldingssiden, så kollegaen kan se, hvordan det ser ud fra deltagernes vinkel. De 10 minutter levner endda tid til at rette kommaer.
Får Rasmus brug for hjælp, er han glad for at kunne ringe til supporten.
- Det er skidegodt for, hver gang jeg ringer, får jeg svar på tingene. Jeg elsker, når jeg ringer, fordi hvis det skulle ske, supporten ikke har svar på stående fod, så er svaret, at det finder de ud af, og så vender de tilbage. Så skal jeg ikke bruge tid på at hænge i røret.
Derudover oplever Rasmus, at supporten hører efter de behov, brugerne af NemTilmeld har, så de funktioner, der bliver udviklet, er ud fra kundernes behov.
- Dermed lever Nemtilmeld jo op til sit navn. Det er et skidegodt navn, fordi det passer til, hvad det er.