Vi får 1 samlet løsning - fremfor 46 forskellige

Her er NemTilmeld en stor hjælp. Det fortæller Klaus Ibsen Bloch, som er projektleder inden for IT. Han har været tovholder på implementeringen af NemTilmeld hos Scleroseforeningen, hvor han også har meget kontakt til lokalafdelingerne. Han fungerer som en ”bro” mellem sekretariat og lokalafdelingerne omkring IT.

Nu gør alle det samme

Scleroseforeningen lavede også arrangementer, før de fik NemTilmeld. Da brugte de en tilføjelse til det CMS-program, som laver foreningens hjemmeside. Derudover brugte de foreningens webshop til arrangementer, hvor der var deltagerbetaling.

Det betød, at foreningen havde 2-3 forskellige systemer og måder at oprette arrangementer og modtage betaling på, inden man fik én samlet løsning i NemTilmeld, fortæller Klaus.

- Udfordringerne omkring betaling samt ønsket fra lokalafdelingerne om et decideret tilmeldingssystem kickstartede arbejdet med at finde en bedre løsning.

Derudover fortæller Klaus, at GDPR og de nye krav til behandling af persondata var et ekstra plus, som gjorde, at Scleroseforeningen valgte NemTilmeld.

Stordriftsfordele er et kæmpe plus

Nu bruger alle NemTilmeld til arrangementer og kurser – både i det professionelle sekretariat og i de frivillige lokalafdelinger. Det giver en række fordele, som Klaus uddyber:

- Vi har 1 hjemmeside med vores arrangementer - ikke 46 forskellige. Det er en kæmpe styrke for en organisation som os, da alle bruger det samme system og kan hjælpe hinanden.

Klaus nævner betalingsdelen, som er anden stor fordel ved NemTilmeld, da foreningen har en samlet aftale fremfor, at hver lokalafdeling skal oprette egne betalingsaftaler med NETS osv.

Lokalafdelingerne fortæller desuden Klaus, at de oplever, at NemTilmeld er let at bruge. De frivillige i lokalafdelingerne sparer meget tid og ressourcer sammenlignet med tidligere. Det er de frivillige glade for, fordi de får mere tid til andre vigtige opgaver.

NemTilmeld har styr på det

Klaus oplever, at medarbejderne er meget imødekommende, når han er I kontakt med NemTilmeld. Derudover oplever han, at medarbejderne har stort kendskab til NemTilmeld, og derfor får man altid kompetent hjælp.

- De er meget imødekommende, behagelige og professionelle at tale med.

Klaus mener, at andre NGO’er og interesseorganisationer, der laver arrangementer, vil have glæde af NemTilmeld. Især hvis de har mange lokalafdelinger.

- De fleste interesseorganisationer af en vis størrelse vil have glæde af NemTilmeld, hvis de laver arrangementer.

Kunne du også tænke dig at prøve NemTilmeld?

Prøv det for 0 kr.
...

"Vi har 1 hjemmeside med vores arrangementer - ikke 46 forskellige. Det er en kæmpe styrke for en organisation som os, da alle bruger det samme system og kan hjælpe hinanden."

- Klaus Ibsen Bloch, Digital projektleder, Scleroseforeningen

Læs hele casen
...

"Jeg vil klart anbefale NemTilmeld. Der er ingen grund til at gøre tilmelding til arrangementer sværere og mere tidskrævende end nødvendig"

- Henriette Wulff, Chef for ledelsessekretariatet, Dyrenes Beskyttelse

Læs hele casen

Medlemsorganisationer, der også bruger NemTilmeld