Når du skal udbetale fra et arrangement, er det en forudsætning, at der er tilsvarende frigivet omsætning på din NemTilmeld-konto. Dette vil generelt set også være tilfældet, men der kan være udfordringer, der gør, at det er nødvendigt at rydde op for at kunne udbetale korrekt fremadrettet.
Nogle gange kan du løse problemerne ved simple manøvrer. Andre gange skal der en større oprydning til.
Grundlæggende kan problemet med manglende dækning opstå ved at:
Læs mere om disse to nedenfor.
Udfordringer med generelle udbetalinger
Målsætningen for en oprydning er at få det samlede beløb for arrangementer, der afventer udbetaling, til at være i balance med indeståendet på kontoen. Dette kan ske på to måder - nogle gange gennem en kombination af dem:
Hvilken af strategierne, der skal benyttes, kan man kun finde frem til ved at nærstudere de historiske udbetalinger, og finde ud af, hvad de vedrører og hvilket udbetalingsmønster de følger. Der kan være en række forskellige udbetalingsmønstre på kontoen. Afhængig af hvilken, der er blevet benyttet på jeres konto, vil løsningen være forskellig. Overordnet set er der følgende udbetalingsmønstre:
I de to sidste situationer går løsningen på at deaktivere arrangementsudbetalingen for de konkrete arrangementer. Du kan finde en guide til dette her: Deaktivering af udbetaling for et arrangement.
Håndtering af overtrukne arrangementer
Hvis alle udbetalinger er blevet knyttet op på konkrete arrangementer, og der fortsat ikke er dækning til at kunne udbetale alle afventende arrangementer, er der sandsynligvis tale om, at et eller flere andre arrangementer er overtrukne.
Se mere her: Sådan håndterer du overtrukne arrangementer.
Vi har lavet en række videoer, der viser dig, hvordan du bruger NemTilmeld.
Se introduktionsvideoerOm du er deltager eller arrangør, så får du svar på nogle af dine spørgsmål til selve systemet lige her.
Læs svarene
Mette Jellesen og Jacob Thinggård Thomsen
Support og kommunikation