Opret egne betalingsmetoder, som håndterer betaling uden om NemTilmeld (konto med betalingsmodul)

Når du opkræver betaling i NemTilmeld, har du mulighed for at supplere de betalingsmetoder, der allerede er i systemet, med dine egne.

Det er aktuelt, hvis du har arrangementer, hvor du bruger systemets fakturamuligheder til danske deltagere, men samtidig har udlændinge, som ønsker at betale med faktura. Så kan systemet både sende og udligne fakturaer til danske deltagere - og udenlandske deltagere kan vælge faktura, hvor betalingen sker til din eller jeres egen konto.

OBS: Det er vigtigt at understrege, at betaling sker til egen bankkonto, hvis du opretter egne betalingsmetoder. 

  • Klik på Økonomi->Betalingsmetoder i topmenuen for at komme til siden, hvor du kan oprette dine egne betalingsmetoder.
    transaktionsgegyr_alle_1.png
  • Klik på "Tilføj betalingsmetode".
  • Du skal nu udfylde information om den nye betalingsmetode.
    1. Udfyld det navn på betalingsmetoden, som deltagerne ser på tilmeldingssiden.
    2. Dette felt kan bruges til en længere beskrivelse. Dette vises kun i administrationen, så det er ikke noget, deltagerne kan se.
    3. Indsæt betalingsfristen. Den bliver indsat på fakturaen, som deltageren modtager. Bemærk: NemTilmeld håndhæver ikke fristen, f.eks. ved at sende rykkere, da betalingen sker til din eller jeres egen bankkonto.
    4. Her skal du skrive den betalingsinformation, som deltageren skal bruge for at kunne betale fakturaen. Denne tekst erstatter den FIK-kode, der normalt står på fakturaerne.

      Bemærk: Teksten skal indeholde flettefeltet [fakturanr.]. Vi anbefaler, at dette er en del af teksten, som deltagerne skal skrive ved overførsel. Dette vil hjælpe dig til at finde den tilmelding, som betalingen hører til.

      I dette eksempel er det betaling fra udenlanske deltagere. Du skal altså indsætte den betalingsinformation, der giver mening for den specifikke betalingsmetode.
      ny_betalingsmetode_2_1.png
  • Når du har udfyldt felterne, klikker du "Gennemfør" for at oprette din egen betalingsmetode.
    ny_betalingsmetode_3_1.png
  • Hvis du vil bruge den nye betalingsmetode på alle fremtidige arrangementer, kan du vælge den fra listen.
  • Du har mulighed for at ændre i rækkefølgen ved at trække i pilen til venstre for betalingsmetodens navn. Husk at klikke "Gem ændringer".

Skal du kun bruge betalingsmetoden på enkelte arrangementer, skal du redigere disse og tilføje betalingsmetoden. Se hvordan her.

Hvis du vil se et eksempel på, hvordan fakturaen ser ud, kan du klikke her.

Introduktionsvideoer

Vi har lavet en række videoer, der viser dig, hvordan du bruger NemTilmeld.

Se introduktionsvideoer

Ofte stillede spørgsmål

Om du er deltager eller arrangør, så får du svar på nogle af dine spørgsmål til selve systemet lige her.

Læs svarene

Support - Hverdage 9.00 - 16.00

Mette Jellesen og Jacob Thinggård Thomsen
Support og kommunikation

+45 70 40 40 70

support@nemtilmeld.dk

Kontakt os her

Du skal udfylde et navn.
Din e-mail er ikke indtastet korrekt.
Du skal indtaste et emne.
Du skal skrive en besked.

Medlemsorganisationer, der også bruger NemTilmeld